Ik herhaal mijn dacht ik simpele vraag nog maar eens. Kan iemand me s.v.p. vertellen wat een gids zo ongeveer kost per dag of per uur of hoe je dat ook regelt. Ik heb geen flauw benul.
Veel lees ik hier over leuke gdsen, betrouwbare gidsen, goede gidsen etc. etc. en ook hoe hard ze deze inkomsten van ons nodig hebben. Ik ga als alles meezit medio december die kant op. Myanmar staat dan ook op het programma. Nu nog een gids want ik heb wel begrepen dat het land niet zo gemakkelijk alleen te bereizen valt. Graag bekijk ik vooraf wat de kosten zullen zijn zo ongeveer, dus wil ik graag weten hoeveel ik voor een gids ongeveer moet budgetteren. Kan niemand me dat vertellen? Dat lijkt me stug!
Het gaat toch niet zo dat het “up to you” is. Dat vind ik vervelend, ik weet graag vooraf waar ik aan toe ben, iets extra's geven kan altijd nog. Ik sta niet graag voor verrassingen en zeker niet in een land waar je geen geld kunt opnemen.
Kun je 1 gids aanhouden op een korte rondreis - ca. 8-10 dagen - en wat betaal je dan extra? De hotelkosten neem ik aan, de maaltijden en nog meer? Of moet ik per plaats of regio een andere gids nemen?
Bedankt al vast.