GEVAAR GA NIET NAAR BIRMA!!!!

• MichaeL

Als jullie de hele “fotoreportage” die ik gemaakt heb willen zien dan kun je hier heen gaan: http://www.thaistart.com/burma/Birma-2008-2009

Let svp niet op de vele spel- en taalfouten die er nog instaan ik moet het nog een keer doorlopen maar heb nu even geen tijd.

PS In flauwe commentaren ben ik niet geinteresseerd! Ik fotografeer wat mij boeit.

• Karen

Waarom reageer je eigenlijk ZO ontzettend fel?

Verder mooie actie van de generator! Ik steun zelf een project voor Karen vluchtelingen in Sangkhlaburi.

Veel succes met je actie en je hebt erg mooie foto's op je site.

• Karen

Doe ff normaal met je reactie! Gewoon ademhalen

• MichaeL

Ach Karen je werkt vaak als een rode lap op een stier bij mij met je schrijfseljtes. Ik kan nu eenmaal niet goed tegen irrealistische mensen, naieve dromers zeg maar. Dat zet geen zoden aan de dijk. Ik probeer praktisch te zijn en neem een hoop - corruptie bijv. - voor lief, anders kom je in dit soort landen nergens. Al die idealen schieten niet op, dat brengt geen brood op de plank, dat geeft het leven niet meer charme en vrolijkheid! Hoop doet leven, ja maar jemoet er niet te lang op moeten wachten he!

De oorspronkelijke idee om een kliene generator te kopen voor 1 huis heb ik laten varen omdat zo met een grotere het hele dorp en wat aan heeft. Dat verstevigt de samenhorigheid en de kosten voor hen worden veel lager en beter gespreid.

Als je de foto's bekijkt zie je de overkapping van de dorpstempel die ik hier eerder ingezameld heb. Daar was het hele dorp dolgelukig mee. Dat misten ze. Spiegeltjes en kraaltje en bemoedigende woorden en vermeende westerse wijsheid niet zo . . . Advies ga eens na wat de mensen zelf willen en conformeer je niet aan dat wat allerlei arrogante organisaties besloten hebben dat ze nodig hebben!

Geld aan vluchtelingenkampen e.d. geef ik dus niet, geen idee wat daar echt mee gebeurt. Ik wil er oog op houden en ik wil dat geen cent aan de strijkstok blijft vastkleven. Ik zag laast nog ergens een vraag om geld plus met wat ze er voor gingen kopen. Ik dacht even dat ze het in Nederland bij AH wilden kopen en dan naar Birma sturen per expresse of zo . . . Begrijp je wat ik ik bedoel? Dat is het voordeel als je hier langer woont, dan weet wat alles zo kost . . .

PS Mijn jongen - house boy al bijna 7 jaar dus - woont hier bij mij samen met een Karen meisje die lang voor zo'n vluchtelingen organisatie - uit de USA dacht ik - hier gewerkt heeft. Ik hoor nog wel eens wat!

Misschien Karen was de titel van je topic wat slecht gekozen, vind je zelf ook niet? Gavaar ga niet naar Birma en dan ook nog in die schreeuwierige kapitalen. Dat doet bij mij de haren - voorzover nog aanwezig - rijzen!

• karen

Michael,

Dit is het laatste bericht wat ik naar je zal sturen. Het denegerende toontje ben ik meer dan beu. Jij zit in Thailand met een jongetje in huis wat jou rechtvaardigt om eenieder af te blaffen omdat het jou niet aanstaat hoe ze soms vraagtekens zetten bij wat naar mijn mening heftige zaken zijn.

Ik weet heel goed wat de mensen in het vluchtelingenkamp nodig hebben (je moet wat teruglezen in dit topic en dan zie je dat ik daar heb gewerkt). Ik heb naaimachines gekocht voor de dames zodat ze in hun eigen behoefte kunnen voorzien en nu kleding naaien en weer kunnen verkopen. Hadden ze iets meer aan dan een TV en DVD speler.

Je ziet dat ik mijn topics altijd op zoek ga naar de inhoud en ook probeer te luisteren naar mensen. Wellicht een tip voor je, in plaats om in alles een rode lap te zien.

Veel plezier nog in Thailand.

MichaeL schreef:

>

> Ach Karen je werkt vaak als een rode lap op een stier bij mij

> met je schrijfseljtes. Ik kan nu eenmaal niet goed tegen

> irrealistische mensen, naieve dromers zeg maar. Dat zet geen

> zoden aan de dijk. Ik probeer praktisch te zijn en neem een

> hoop - corruptie bijv. - voor lief, anders kom je in dit

> soort landen nergens. Al die idealen schieten niet op, dat

> brengt geen brood op de plank, dat geeft het leven niet meer

> charme en vrolijkheid! Hoop doet leven, ja maar jemoet er

> niet te lang op moeten wachten he!

>

> De oorspronkelijke idee om een kliene generator te kopen voor

> 1 huis heb ik laten varen omdat zo met een grotere het hele

> dorp en wat aan heeft. Dat verstevigt de samenhorigheid en de

> kosten voor hen worden veel lager en beter gespreid.

>

> Als je de foto's bekijkt zie je de overkapping van de

> dorpstempel die ik hier eerder ingezameld heb. Daar was het

> hele dorp dolgelukig mee. Dat misten ze. Spiegeltjes en

> kraaltje en bemoedigende woorden en vermeende westerse

> wijsheid niet zo . . . Advies ga eens na wat de mensen zelf

> willen en conformeer je niet aan dat wat allerlei arrogante

> organisaties besloten hebben dat ze nodig hebben!

>

> Geld aan vluchtelingenkampen e.d. geef ik dus niet, geen idee

> wat daar echt mee gebeurt. Ik wil er oog op houden en ik wil

> dat geen cent aan de strijkstok blijft vastkleven. Ik zag

> laast nog ergens een vraag om geld plus met wat ze er voor

> gingen kopen. Ik dacht even dat ze het in Nederland bij AH

> wilden kopen en dan naar Birma sturen per expresse of zo . .

> . Begrijp je wat ik ik bedoel? Dat is het voordeel als je

> hier langer woont, dan weet wat alles zo kost . . .

>

> PS Mijn jongen - house boy al bijna 7 jaar dus - woont hier

> bij mij samen met een Karen meisje die lang voor zo'n

> vluchtelingen organisatie - uit de USA dacht ik - hier

> gewerkt heeft. Ik hoor nog wel eens wat!

>

> Misschien Karen was de titel van je topic wat slecht gekozen,

> vind je zelf ook niet? Gavaar ga niet naar Birma en dan ook

> nog in die schreeuwierige kapitalen. Dat doet bij mij de

> haren - voorzover nog aanwezig - rijzen!

• Michelle

Dit is en blijft de grootste wens van de Burmezen.

Wie zou daar vanuit het steenrijke Nederland, ziitend in zijn comfortabele stoel, tegen durven protesteren.

• MichaeL

Over denigrerend gesproken Karen: “Jij zit in Thailand met een jongetje in huis” Een jongetje van nu bijna 30 jaar die hier samen met zijn Karen vriendin inwoont en het huis doet en met van alles en nog wat bijstaat en daar een goed salaris voor vangt naast een prima behuizing. Dat noem jij “een jongetje in huis”, alsof het schandknaapje is! Jij lijkt wel niet lekker!. Neem een koude douche Karen en wordt wakker!

Ik blaf niemand af omdat iets me niet aanstaat, ik zeg alleen wat ik van zaken denk net zo goed als jij jouw mening hier ook heftig en erg nadrukkelijk ventileert. Gelijke monniken gelijke kappen toch! Een beetje minder pedant kan geen kwaadl dacht ik!

Grappig dat je over naaimachines begint. Mijn “boy” heeft zijn zuster ooit een naaimachine gegeven en haar geld gegeven om naailessen te nemen. Een paar jaar geleden heb ik voor haar hier enkele honderden meters mooie stoffen uit Chiang Mai daarheen meegenomen. Er was hier een overstroming geweest en het was in de uitverkoop. Dol en dolgelukkig was ze en ze heeft mety de extra verdiensten haar huis aardig weten op te knappen. Nee, Karen ik denk ook wel aan nuttige zaken. Een 2 jaar daarvoor hebben ze van me twee koeien gehad met de kerst, jonge dieren, nu hebben ze 4 of 5 dacht ik. Een stier wordt met gesloten beurzen geregeld daar.

En wat gek nou hè Karen. Die mensen willen ook wel eens wat ontspanning en wat jij wellicht overbodige luxe noemt zoals een TV en DVD-VCD speler. Eigenlijk te gek voor woorden in jouw straatje. Waar halen ze gore moed vandaan? Nou van mij mogen ze. Deze mensen werken kei en keihard en hebben ook recht op wat leuke ontspanning naar eigen keuze. Trouwens ik had ze ook nog een laptop meegenomen. Daar kunnen ze ook moves op bekijken. Ik deed er toch niets meer mee. Apetrots waren ze (family) en ik, ik was blij dat dat ding zo'n leuke eindbestemming had gekregen. Beter dan bij mij in een kast. PS Ik had hem hier eerst helemaal laten nakijken en wat onderdelen laten vervangen, Birmees schrift op laten zitten etc.

Daarbij is deze TV plus toebehoren in feite voor het hele dorp. Ze zitten er 's avonds allemaal in een grote kring om heen. Als er geen leuke TV is of de ontvangst is niet goed is er de DVD-VCD speler en movies huur je daar in het stadje er bij heel goedkoop. Dat is feest voor ze. Dat gun ik ze, net zoals een naaimachine, motor bike, koeien en noem maar op. Of ze meer hebben aan een naaimachine of een TV is maar de vraag. Dat denk jij, ik weet dat nog niet zo zeker. Ik heb dan ook niet die bedenkelijke mentaliteit dat ik denk dat ik wel weet wat goed voor “het volkje” is. Nee, ik luister naar hen wat hun verlangens zijn, dat alleen telt! Voor zover mogelijk probeer ik daar een beetje in te voorzien.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Michelle: Zo, nu allemaal naar Birma! Waarvan acte!

• Karen

De stelling van de jongen in huis ) is rechtstreeks overgenomen van een eerder post van jou. Dus als je het zelf anders interpreteert ligt dit toch bij je zelf. Ikzelf heb nooit de insinuatie willen geven dat dit op een dergelijke vulgaire manier wordt uitgevoerd. Mocht je dit (onbedoeld door mij) gekwetst hebben, hetgeen ik me goed kan voorstellen, bied ik hiervoor mijn oprechte excuses aan.

De stelling waarin ik reageer waarom ik naaimachines heb gekocht heb ik geschreven, omdat jij (naar mijn mening) insinueerde dat ik niet luisterde naar wat de mensen daar Echt nodig hebben. (Ik heb later ook al gemeld dat ik de actie van de generator en TV een heel mooie vind, dus ik snap wederom niet waarom je zo fel reageert). Ik vind dan de discussie ook heel naar worden aangezien het op een wedstrijd lijkt wie het beste handelingen doet voor een vluchteling. Hetgeen ik pertinent abject vind. Eenieder moet zelf weten hij/zij zijn eigen invulling geeft aan mogelijke hulp. En jouw manier vind ik daarin een zeer mooie en goede.

Tot slot: ik heb eerder aangegeven dat mijn vorige post de laatste was. Wilde echter niet zo eindigen, zoals jij de zaken in de laatste post achterlaat.

Nogmaals veel plezier en succes in Thailand en succes met je actie voor de generator.

Karen

• MichaeL

Ik steun geen Birmse vluchtelingen maar mensen die leven in dat land, dat vind ik persoonlijk belangrijker. Vluchtelingenhulp gaat doorgaans via allerlei instanties die ik voor 99% of meer niet vertrouw.

Even over de jongen - geen jongetje zoals jij kleinerend zegt Karen - hier in huis. Voor alle duidelijkheid. Ik ben homo en hij dus niet. Dus, omdat als hij homo was geweest hij hier niet in huis had gewoond. Ik heb op mijn 62e geen trek in een jonge lover (die mijn zoon had kunnen zijn) of wat er hier voor door moet gaan! Ik wil rust in de tent.

Aangezien de bijdragen hoe klein ook voor die genetaor voor dat dorp nog niet eens binnen druppelen zal ik het volgende maand zelf wel betalen. Bij de mensen die zo overdreven begaan zijn moet je duidelijk niet zijn voor een kleine gift. No problem, ik had het ook totaal niet verwacht.

• Karen

Er valt hier niet beter op te reageren dan te glimlachen.