Karen,
als je alleen maar wilt aangeven dat “reizen naar Birma niet hetzelfde is als een vakantiebezoekje naar de Canarische Eilanden”, vind ik de titel van jouw topic de plank wel heel erg misslaan ! GEVAAR GA NIET NAAR BIRMA !!!! Waar slaat dit in hemelsnaam op ??? Welke gevaar dreigt er in Birma ??? Ik ben er verschillende malen geweest en heb me in geen enkel land zo veilig gevoeld als daar! Bovendien denk ik dat een boycot door westerse toeristen alleen de gewone bevolking treft ! De generaals lijden er in ieder geval niets mee, die komen toch wel aan hun trekken. Die zijn juist blij dat de buitenwereld niet precies ziet wat zijn uitspoken ! Ze hebben immers niet voor niets het land jarenlang potdicht gehouden !
De gewone mensen hebben niets liever dan dat er toeristen komen en dat in het buitenland bekend wordt, hoe de toestand daar is! Het is absoluut niet zo dat je als toerist alleen met mensen in contact kunt komen die daarvoor door het regime zijn geselecteerd! Als je ervoor open staat, hoor je ontzettend veel van wat er onder de gewone mensen leeft. Ook is het heel goed mogelijk om individueel door het land te reizen en zoveel mogelijk gebruik te maken van de diensten van lokale mensen, zodat die er iets aan hebben en niet alles in de zakken van de generaals verdwijnt.
Ik denk, met Jordy, dat je eerst zelf eens het land moet bezoeken en met de mensen daar moet praten, voordat je mensen die naar Birma gaan een schulgevoel aanpraat !
groeten,anna
Karen schreef:
>
> Hallo Jordi,
>
> Je hebt eigenlijk wel gelijk. Mijn reacties naar Michael
> waren wellicht wel te fel. Ik kon eigenlijk niet zo goed
> tegen de naar mijn gevoel vrij felle manier van reageren van
> hem. Nu ik het even teruglees, snap ik dat je zo ook naar mij
> reageert.
>
> Marc, dank je wel voor de youtube link. Inderdaad erg
> indrukwekkend.
>
> Overigens verwijt ik mensen als Plony helemaal niets als het
> gaat om reizen naar Birma. De GROOTSTE complimenten voor
> iedereen die iets aan ontwikkelingssamenwerking hier doet.
>
> . Ik probeerde alleen aan te geven dat het reizen naar Birma
> niet hetzelfde is, als een vakantiebezoekje naar de
> canarische Eilanden. Of je het nu doet of je het interessant
> vindt, of omdat je gewoon wilt vakantie vieren. De oproep van
> Michelle dat ik nu naar Birma moet, vind ik daarin raar. Ik
> heb de meest afschuwelijke verhalen gehoord (tot
> massa-moorden aan toe), en kan daarmee het NOOIT aan mij
> verkopen dat ik daar “vakantie” ga vieren. (in welke vorm dan
> ook).
>
>