Karen, mail eens met Min Thu

• Michelle

:-)

Nee hoor. Je hebt me wel even aan t denken gezet. Meervoud van Karen………dat zou dus worden de Karens van dit forum.

Daar hoor jij niet bij.

Ik ben voor de zaak een weekje in noordoost Afrika geweest. Ook allemaal niet zo geweldig daar.

Maar nu ik dit hier zo zie vind ik t wel heeeeel erg jammer :-( dat Karen niet meer gereageerd heeft. Dat was toch niet de bedoeling. We willen haar toch een btje helpen om alsnog naar Birma te gaan. Mja, misschien komt dat nog….

• Karen

Ja met deze gevaren bedoel ik natuurlijk de mistanden van het Junta regime.

Als Mirjam in een volgende POST vraagt om een goede hotel ivm Diabetes. Zou ik van jullie allen verwachten dat jullie hier een hotel noemen waarbij een familie uit de locale bevolking wordt gesteund.

Wanneer deze er niet zijn en er dus wordt uitgeweken naar een staatshotel, vind ik dat immoreel en abject. Dit bedoel ik met de verantwoordelijkheid van de “gewone tourist”.

Karen

• MichaeL

Nu wordt je toch een beetje kinderachtig Karen en je draaft door.

In Birma is nu eenmaal een regiem en dat kun je met alle goede wil van de wereld niet wegdenken. Er zijn zat ander manieren om iets leuks voor de mensen te doen en toch ook een beetje aan aan je eigen gezondheid te denken.

Je woordkeuze abject en immoreel vind ik nu juist in deze context zeer ongepast en heeft met de verantwoordelijkheid van de “gewone toerist” (wat zijn dat eigenlijk?) niets te doen!

Met dit soort “aansporingen” doe je totaal niets positiefs voor de Birmese bevolking die je zegt zo lief te hebben . . . Wat jij hier en elders doet is het paard achter de wagen spannen.

PS En kom nu niet met de kampen in Thailand aan, we hebben het over Birma zelf hier!

• karin

Ik wil niet lullig doen, maar als je ergens gaat overnachten in Birma (hotel, guesthouse) steun je zo en zo de staat. Je kan er zelf op toezien of dit veel of weinig dollars zijn. In Birma is het verboden om zonder permit een toerist in huis te halen, en die gaat via de… je raadt het al.

Maar wat de junta via de toeristen kwa geld binnenhaalt is maar iniminie als je kijkt wat ze binnenhalen met zakendoen met een aantal landen.

Die landen zijn heel fout bezig en naar diezelfde landen mogen we dan zeker wel op vakantie gaan?

De bevolking van Birma wordt heel ‘klein’ gehouden door de regering. Toen ik daar was stond er in de krant dat aids niet in Birma bestaat en dat deze ziekte door de toeristen verzonnen is. (sorry??)

De lokale bevolking heeft geen idee hoe en wat er in hun eigen land gebeurt. De informatie krijgen ze voornamelijk van de ‘toeristen’. Voor hun is dit dus een belangrijke informatie bron…

• anna

10 procent van elke hotelovernachting gaat sowieso naar de staat, of je nou in staatshotels of in particuliere hotels overnacht. De inkomsten uit het toerisme in Birma zijn verder peanuts als je die vergelijkt met de inkomsten uit gas en de handel met China. Trouwens, mogen we van Karen wel naar China? De mensenrechten aldaar schijnen ook niet al te hoog in het vaandel van de regering te staan !

Kijk voor de aardigheid eens op de site van het Burma Centrum Nederland. Daar staan enkele “voors en tegens” van een bezoek aan Birma. Misschien dat je je dan een iets genuanceerdere mening kunt vormen !

groeten! annaKaren schreef:

>

> Ja met deze gevaren bedoel ik natuurlijk de mistanden van het

> Junta regime.

>

> Als Mirjam in een volgende POST vraagt om een goede hotel ivm

> Diabetes. Zou ik van jullie allen verwachten dat jullie hier

> een hotel noemen waarbij een familie uit de locale bevolking

> wordt gesteund.

>

> Wanneer deze er niet zijn en er dus wordt uitgeweken naar een

> staatshotel, vind ik dat immoreel en abject. Dit bedoel ik

> met de verantwoordelijkheid van de “gewone tourist”.

>

> Karen