vakantie myanmar

  • anna

    Beste Joost,

    Je kunt in Myanmar veilig rondreizen. Van de militaire junta zul je geen last hebben als je je niet op het politieke vlak begeeft. De Birmese mensen zijn over het algemeen bijzonder vriendelijk en hulpvaardig.

    Ik weet niet precies wat voor informatie je nodig hebt. Waar wil je naar toe? hoe wil je reizen? waar wil je overnachten? met hoeveel mensen? waar gaat je belangstelling naar uit?

    Laat maar weten, misschien kan ik je dan wat tips geven !

    groeten, Anna

    joost Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Anna,

    >

    > Ik ben volgende maand ook van plan naar Myanmar af

    > te reizen.

    > Ik zou het erg fijn vinden deze informatie ook van

    > jou te mogen ontvangen.

    > Is het daar niet gevaarlijk met de junta aan de

    > macht?

    > Alvast hartelijk bedankt:)

    >

    > Gr,

    > Joost

  • Carl

    Anna,je kunt wel een Birma-info centrum beginnen:D

  • anna

    ik heb alleen mijn eigen ervaringen met reizen in Birma en als iemand daar naar vraagt, wil ik daar graag iets over vertellen ! Ik vind het een geweldig land met dito mensen, maar een “Birma-info centrum” gaat mij toch wel iets te ver! Daar zijn al genoeg andere bronnen voor ! :D

    groeten, Anna

    Carl Schreef:

    ——————————————————-

    > Anna,je kunt wel een Birma-info centrum beginnen:D

  • dree goven

    Hallo,

    Ik ben momenteel in Kawthaung, het zuiden van Myanmar. Omdat over land verder naar het noorden reizen niet is toegestaan vlieg ik naar Yangon. Ik zou graag het adres, telefoonnumer of indien van toepassing het emailadres kennen van een goede gids voor de Irrawaddy-delta en voor de Golden Rock. Is een driver-guide te huren aan een redelijke dagprijs?

    Dank u.

    dree goven

  • JE

    Je zou kunnen proberen of de gids die ik meestal neem vrij is. Het zou kunnen zijn dat hij met een groep Nederlanders aan het fietsen is. Zijn telefoonnummer staat hier : http://www.burmapictures.nl/me.htm . Dat hij bekend is in de door jou genoemde gebieden blijkt uit de foto's genomen in de delta ,vlak na Nargis ,iets verder op de site.

  • Annemarie Kleve

    Hoi Anna, we hebben het plan om met 4 personen in zuidindia zelf rond te reizen.

    Zou je me ea aan informatie kunnen mailen .

    'We willen het graag zelf regelen maar tips zijn altijd zo handig.

    Annemarie

  • anna

    Beste Annemarie,

    helaas ben ik zelf nooit in Zuid-India geweest en kan je dus ook geen informatie daarover geven ! Dit is overigens de startpagina van Myanmar! Misschien is er ook een startpagina van India en kan iemand je daar verder helpen!

    groeten, anna

  • Harco

    hallo allemaal,

    Graag zou ik in feb 2011 naar Myanmar, was me aangeraden door iemand vadaar, die in nederland is.

    Is dit wel te doen, alleen en een beetje rodreizen/

    Ik wens absoluut niet de gunta te spekken, dus mijn vraag is:

    wie heeft er tips om dit te realiseren?

    bedankt vast.

  • Michael

    Te doen is alles maar het hangt wel van een aantal factoren af. Hoe oud ben je, ben je gewend in een land als Birma (zonder echt noemenswaardige infrastructuur) te reizen. Waar wil je heen, wat wil je zien, hoeveel wil je besteden en hoe lang wil je gaan. Spreek je de taal hoort er eigenlijk ook nog bij.

    Ben je jong en ondernemend en ken je dit type landen goed dan lijkt het me wel te doen. Zelf zou ik als iemand een eerste keer naar Birma gaat en verder wil dan Yangon of Mandalay en niet alleen met het vliegtuig ergens heen wil aanraden dit niet alleen te doen. Het zal je vies tegenvallen, temeer omdat het medio februari ook al weer pittig warm, wordt daar en dat is soms slopend.

    De regering van een land spekken doe je als toerist altijd dat is onontkoombaar. Luchthavenbelasting, toeristenbelastingen, entrees, visum en noem maar op heb je overal en ook daar. Met de keuze van hotels - klienere familiehotels bijv. - zit je wat dat betreft wel goed. Helemaal er onderuit komen kun je nooit.

  • martin reuser

    zou graag wat namen hebben van chauffeurs met auto om 3 weken rond te reizen in Myanmar