vakantie myanmar

  • ruud.robben@live.nl

    Hoi Anna,

    Tja je zal t wel druk hebben met al die enthousiaste mensen die je om info vragen… Wat leuk dat je dit doet!!.

    Ook wij zijn op zoek naar een gids.

    Wij gaan in Oktober en willen ondermeer het volgende doen:

    We vliegen vanuit Bangkok naar Mandalay, Bagan, Kanpetlet, Loikaw, Yangon, Bangkok. we hebben 3 weken.

    Vraag is waar hebben we een gids nodig? waar niet en kun je ons in contact brengen met een gids? Verder, zouden we graag wat suggesties willen van homestays. en pensionnetjes in de genoemde plaatsen.

    Ik hoop dat je dit nog leest omdat het forum reeds vrij oud is.. anyway mijn mail is ruud.robben@live.nl. Alvast heel heel hel erg bedankt. Groetjes Ruud en Sabine

  • JE

    Ik ben bang dat je een wat onrealistische tour in gedachten hebt. Voor Kanpetlet ,Mindat en Loikaw heb je zowiezo aparte permits nodig. Het gebied is alleen toegankelijk als je met een gids gaat. Meestal regelt die ook de permits als je ruim van tevoren boekt. Homestay bestaat in Birma niet. Is zelfs verboden . Alleen als je een social visa hebt kun je bij mensen thuis overnachten. Je krijgt zo'n social visa als je familie in Birma hebt waarvan er een is komen te overlijden. Pensionnetjes in de genoemde plaatsen is ook onmogelijk. Je krijgt alleen een permit als je een pre-booked tour hebt waarbij hotel is inbegrepen. Op zich niet zo gek daar accommodatie in genoemde plaatsen erg schaars is. In Mindat moest ik in een gemeenschapshuis naast de politiepost overnachten omdat er niets anders was. In Kanpetlet in een soort eco-bungalow. Voor Mindat en Kanpelet moet je ook een jeep huren met chauffeur.Ander vervoer niet mogelijk. Vertrek vanuit Bagan. Loikaw kan echter met normale personenauto vanuit Kalaw. Prijskaartje voor de twee pre-booked trips is hoog. Reken op ongeveer 100 euro p.p. per dag. Drie weken lijkt me veel te kort voor wat je in gedachten hebt. Ik ben bang dat je het merendeel dan in de auto zit.