Demonstraties

• adnil

Gaat het de monniken lukken? Wat ontzettend dapper van ze!! Ze verdienen het zo!!

• Michael

Misschien is de maat vol he! Zojuist stond in de Irrawaddy dat ze in Yangon naar het huis van Aung Suu Kyi gegaan zijn, dwars door de barricades, die daar zijn opgericht, heen. Zij kwam gekleed in geel uit haar huis en praatte korte tijd met de monniken. De politie greep niet in . . . Als dat maar goed gaat!

• Paul

Maak je geen illusies, dit zal geen goede afloop hebben.

Het leger zal nooit vrijwillig toestaan dat ze de macht verliezen en ze zullen nog geen fractie van een seconde aarzelen om op monniken te schieten als de nu nog kleinschalige demonstraties massaal gaan worden.

Paul

• Anneke

Op www.youtube.com zijn veel beelden te zien van de opstand. Het komt, mede door deze site, nu wel meer naar buiten. Maar of het succes zal hebben??

Ik heb echt medelijden met deze mensen. Wat kunnen ze nog meer doen? En zal het iets oplossen?

• ossy

Ik doe geen politieke uitspraken maar hoopdat alles goed gaat komen. Precies over vier weken zit ik in Yangon. Hoop wel dat het er rustig blijft

Wie gaat er nog meer?

Ossy

• Mara

Ik ga ook, over 6 weken…

• Paul

Hoezo doe je geen politieke uitspraken Ossy, gebrek aan kennis ervan en valt wat er nu in Birma aan de gang is je rauw op het dak? Of denk je dat de Birmese militaire arm tot dit prikbord reikt?

Paul

• ossy

En twijfel jij niet gezien de situatie

• ossy

Beste Paul,

Gebrek aan kennis, nee absoluut niet, ik bereid me altijd voor als ik op reis ga naar Azie. Ik heb nu eenmaal iets met dat wereld deel. Vind de natuur de bevolking en alle verschillende culturen daar heel bijzonder. Natuurlijk heb ik een mening over de dictatuur daar en vind het verwerpelijk. Ik zal daar over vier weken zoveel met de locale bevolking doen. Lekker reizen met de trein de local bus en niet slapen in staatshotels. Zo denk ik de bevolking een klein beetje te kunnen helpen.

En of de demonstraties koud op mijn dak komen, nee nog niet, ik zal het niet opzoeken daar moet je als buitenlander niet bij zijn.

Ben jij er wel eens geweest?

Gr ossy

• Jordi

Voor zover ik weet is er nu een vliegverbod op Myanmar.

Je kunt dus beter je reis uitstellen of een ander land bezoeken totdat het weer wat rustiger is. En dat kan nog wel even duren.