Demonstraties

• Paul

Hai Ossy,

Ben blij te lezen dat je schijnbaar niet behoort tot diegene die relatief onwetend naar dit schitterende land op reis gaan. Het ongeluk is dat geen enkele keuze goed te noemen is, gaan of niet gaan en geld komt hoe dan ook bij de regering terecht. Zoals gezegd ben ook ik in dit land geweest en zal dit wellicht weer doen, namelijk veel indrukwekkender dan Thailand (niet erg indrukwekkend ;-) en nog mooier dan Cambodja en Laos. Alleen denk ik dat het van essentieel belang is dat je weet wat er gaande is en ook tracht de mensen daar te informeren. In ieder geval een goede reis (al denk ik dat er morgen de boel uit elkaar geslagen/geschoten wordt en de grens tijdelijk ‘dicht gaat’) en misschien kan ik je nog wat tips geven.

Groet,

Paul

• Roger

Wel , inderdaad de gang van zaken dreigt onze vakantieplannen (lees bezoek aan Myanmar) op vakantie ga je ergens anders te doorbomen.

Daarom schreef ik waarom juist nu, ik wens de bevolking zeker een hogere levensstandaard toe en was niet zinnens om naar Birma te komen om van hen te profiteren.

In een land met zoveel grondstoffen kon de koek beter verdeeld worden maar zoals op nog meer plaatsen heeft de kleine man er niet veel aan.

Zelf ben ik aktief bezig met hulpprojecten in Afrika, daar is het net hetzelfde en ook daar komt China de nog laatst restende grondstoffen weghalen, in ruil brengen ze rommel die ze toch nergens anders nog kwijt raken mee, en dikke cadeautjes voor de overheid.

De rijken worden er alleen maar beter van.

Ik wens de Birmezen een betere toekomst toe, maar hoop toch een bezoek te kunnen brengen aan hun land.

• Roger

Wij vliegen van Doha naar Yangon, op 29 okt,ik heb geen idee wat er met onze tickets kan of gaat gebeuren, afwachten… vlogen we ook BKK hadden we meer mogelijkheden.

• roger

Sorry ( te doorbomen) hoort niet thuis in de tweede regel.

Roger

• Mara

Nou, ik denk niet dat China gaat optreden. Die willen geenszins een revolutie! En kijk wat ze in Tibet doen, de Chinezen zullen echt niet ten gunste van de Burmese bevolking ingrijpen…

• karin

Ik zat net op de site van de bbc te kijken en vooral de foto's vond ik erg schokkerend! Ook dit zinnetje:

Permanent members Russia and China have argued that the situation in Burma is a purely internal matter.

Hoe kan een enorm arme bevolking van een rijke regering winnen zonder hulp van andere landen? Waarom helpt geen land?

Ik vind dit heel eng allemaal! Sorry moest dit even kwijt…

• Paul

Het is een schande, maar zo is politiek, de bevolking zal het zelf moeten doen.

Paul