Ik zou geen enkele moeite hebben nu naar Birma te gaan en eigenlijk zou ik ook best wel willen om dit van nabij mee te maken en te ervaren!
Je alternatief Laos heb ik zojuist vorige week bezocht. Luang Prabang. Ik noemde het in een verslag: “Luang Prabang, Lao's answer to Disney Land.”
Backpackers vind je daar zat. Daarover zei ik: “s' Avonds leuk uitgaan is er niet echt bij. Grote groepen backpackers die uren op een pilsje zitten is niet mijn scene. Een backpacker vind ik al een te veel, laat staan een hele kudde.”
Je moet er maar lol in hebben zo te reizen, nee dan blijf ik liever thuis en als ik het koud heb kan ik altijd nog de Lonely Planet verbranden. Gut, laat ik nou dat “backpacker bijbeltje” niet hebben. Ik heb ook altijd pech
Of je op de door jou beschrijven manier van reizen de bevolking beter leert kennen - waar dan ook - waag ik te betwijfelen. Daarvoor heb je toch echt andere invalshoeken nodig, zeker in een land als Birma! Met die Lonely Planet haal je zeker die doelstelling niet!