vakantie myanmar

  • Paul Tap

    In december willen we graag 20 dagen in myanmar rondbrengen, het forum lezende begrijp ik dat het goed mogelijk is om zelfstandig te reizen. En zo hotels van de junta te mijden. Wie kan mij de weg wijzen naar gidsen die ons in Birma goed kunnen begeleiden met het uitzoeken van vervoer, vliegtuig en permits voor eventuele gebieden die we willen bezoeken.

    Paul

  • anna

    ik ben net gisteren teruggekomen van een rondreis door Birma. Het was weer geweldig. (Ik was er voor de 3e keer).

    als je mij je emailadres geeft, kan ik je alle informatie geven die je nodig hebt. (gids, auto/chauffeur, hotels e.d.). Ik was er met een vriendin die al zo'n 20 keer in het land is geweest en er veel vrienden heeft.

    groeten, anna

  • rein

    Hallo Anna en Paul,

    Eind november ben ik ook een paar weken in Birma (mijn eerste keer), dus de informatie waar je het over hebt interesseert me ook enorm! Aangezien je net terug bent, wat is volgens jou dan de huidige situatie? Het is van buitenaf erg moeilijk in te schatten wat de stemming daar momenteel is.

    Benieuwd naar je ervaringen!

    alvast bedankt en groetjes,

    Rein

  • anna

    beste Rein,

    ik ben inderdaad net terug uit Birma en heb weer een geweldige reis gehad. Van onlusten of iets dergelijks heb ik totaal niets gemerkt. Maar ik moet wel zeggen dat je als toerist in de gebieden waar mogelijk onlusten zijn ook niet kunt komen. Het was regenseizoen en we zijn maar heel weinig westerse toeristen tegengekomen. Ik schat maximaal 20 in de drie weken die ik daar was. De hotels op het Inle-meer bijvoorbeeld waren leeg! De mensen hopen allemaal op meer toeristen in het hoogseizoen, maar ik betwijfel of die er zullen komen. Veel mensen worden helaas afgeschrikt door de over het algemeen negatieve berichtgeving over Birma. Héél erg jammer want het is het meest fantastische land dat je je maar kunt voorstellen met ontzettend aardige, behulpzame, vriendelijke, gastvrije en (meestal) goudeerlijke mensen.

    Mocht je meer specifieke informatie willen, stuur me dan een persoonlijk berichtje. Ik ben nu drie keer in Birma geweest en een vriendin van mij zo'n 20 keer en we hebben er zodoende goede vrienden gekregen!

    groeten, anna

  • anna

    ik geloof dat je alleen priveberichten kunt versturen/ontvangen als je geregistreerd bent. Dat heb ik dus bij deze gedaan!

    groeten! anna

  • demeester

    we gaan eind december 2 weken met twee families naar birma (4 vw en 6 kind ts 13-17)

    kan ik via jullie meer info krijgen wat best te doen

    thks

  • Jmia

    Anna, ik wil graag Birma bezoeken in Januari… kan je mij a.u.b informatie geven!

    Ik reis alleen(vrouw 66 jaar) Wil vliegen vanuit Bangkok naar Yagoon!

    Hopelijk kan je mij goede informatie geven!

    vr groet,

    Mia

  • thea schelling

    Hoi Anna,

    Ook wij zijn benieuwd naar jouw goeie ervaringen met gids chauffeur en hotels.

    Kan je ons een betrouwbaar adres geven. Gaat om een reis van 4 personen +auto+chauffeur.

    Dank en groet

    Thea

  • anna

    ik kom binnenkort op je vraag terug !

    groeten, Anna

  • joost

    Hoi Anna,

    Ik ben volgende maand ook van plan naar Myanmar af te reizen.

    Ik zou het erg fijn vinden deze informatie ook van jou te mogen ontvangen.

    Is het daar niet gevaarlijk met de junta aan de macht?

    Alvast hartelijk bedankt:)

    Gr,

    Joost