Hoi Carmen,
Nog ff iets…….:-)
Mike wil dat niet, maar als je een beetje geld hebt boek dan voor Kandawgyi palace hotel via asiarooms, usd 65 (48 euro) pn.
Als je naar Australie en NZL bent geweest moet dat lukken.
Dat hotel ligt lekker buiten het centrum in Yangon aan een groot meer, het Koningsmeer. En smorgens om 6 uur met de birmeesjes op de houten wandelpromenade boven het water je oefeningetjes doen.
Mooi uitzicht op de Schwedagon pagoda, 10 minuten lopen, en wil je naar het centrum met de taxi dan betaal je 1 usd. Ze staan altijd voor het hotel te wachten (op jou).
Je weet dat je niet mobiel kunt bellen.
Geef alsjeblieft niet je usd aan iemand, laat dat over aan Mike. Regel dat gewoon zelf. laat de wisselaar tellen, dan pak je het geld en tel het na. daarna pas je usd geven.
Geloof me, zo eerlijk zijn de aziaten nu ook weer niet. En ik kom nu al voor de 6e keer in zoa. Waarom moet je je money en andere waardedocumenten in een kluisje stoppen?
Maar dat hotel heeft ook een hele gezellige disco, in de kelder. Er zijn maar weinig bezoekers in de disco maar heel veel personeel. Ik had daar een erg leuk gesprek met een meisje, die achter de bar bediende. Op een gegeven moment vroeg ik haar even lekker te gaan dansen. Waarachtig, ze ging mee. Maar binnen no time stond het hele personeel op de dansvloer, zo n 30 man. Gelachen dat we hebben.
De volgende avond deden we dat weer, nu met nog wat meer geluid.
Een dag later ben ik met haar wezen stappen. Ze studeert nog, dezelfde studie die ik gedaan heb. Ik heb beloofd dat ik dit jaar weer terugkom, dus ik moet wel:-)